Poudarki šole

Vsak človek išče – še posebej otroci. Spoznavajo besede, ulomke, živali, kemijo. Odkrijejo sebe in svet. A šola ni le priprava na preživetje, temveč na polno življenje. Zato jim odpiramo tudi duhovno razsežnost. Verujemo, da je Jezus z nami in nas pozna. Skupaj z Njim stopamo skozi šolsko leto – in to se čuti v vsakdanjem življenju šole.

  • Pouk začnemo in končamo s kratko molitvijo.
  • Vsi otroci obiskujejo predmet Spoznavanje vere (1.–5. razred) oz. Vera in kultura (predmetna stopnja), kjer iščejo odgovore na temeljna življenjska vprašanja.
  • Večkrat na leto sodelujejo pri sveti maši.
  • V šoli živimo liturgično leto – advent, post, cerkvene praznike. Otroci izdelujejo adventne vence, jaslice, butarice, zbirajo sredstva za uboge in se učijo služenja.
  • Ob četrtkih (ob 7.10) je maša v šolski kapeli, ob torkih (ob 7.30) pa vodena molitev s kaplanom.
  • Vsak razred ima dvodnevne družinske dneve ali duhovno obnovo, kjer skupaj raziskujejo različne teme – od prijateljstva in družine do poklicanosti in odraščanja.

Tako skupaj odkrivamo, da je svet ena velika Božja dlan, mi pa dragocen dar drug drugemu. Varni v Njegovih rokah.

Salvete!

Na OŠ Alojzija Šuštarja učenci pri klasični kulturi spoznavajo antično civilizacijo, legende in znamenite izreke, obenem pa osnove latinščine. Tisti v višjih razredih lahko znanje poglobijo pri izbirnem predmetu.

Tudi mlajši učenci občasno srečajo antiko – učiteljica jim predstavi rimski vsakdan, igre, šolo in nenavadne običaje. Posebno priljubljeni so antični dnevi s praktičnimi delavnicami.

Skozi leta želimo otrokom približati bogato antično dediščino, da bodo ob koncu šolanja razumeli: Non scholae, sed vitae discimus.

Učilnica v naravi

 

 

Cilj “Učilnice v naravi” kot učno vzgojnega prostora je ponuditi šolarjem in njihovim staršem vsebine in metode vzgoje in izobraževanja za sonaravno življenje in gospodarjenje v prostoru.

Tradicionalni pouk poteka v pretežni meri dvodimenzionalno. To, kar je v prostoru okoli nas, je za šolsko rabo preneseno v knjige in zvezke. Resničnost je prenesena na dvodimenzionalne table, ekrane in projekcijska platna. Tak pouk ima svoj pomen, saj pospešuje abstraktno mišljenje, spodbuja domišljijo in razvija sposobnost predstavljanja. Tridimenzionalni pouk, to je pouk v realnem prostoru, pa omogoča hitrejše razumevanje in presojanje o uporabnosti in koristnosti predmetov okoli nas. S projektom »Učilnica v naravi« (UvN) želimo oblikovati nov pristop v izobraževanju, ko se učenci iz zaprtih šolskih učilnic selijo v odprt prostor, v naravo. Še posebej je pomembno, da bomo s takim pristopom mladim približali naravo, jih učili opazovati naravne pojave in jim pomagali razviti spoštljiv odnos do narave, ki je predpogoj za njeno varovanje. Učili jih bomo sonaravnega gospodarjenja v njihovem življenjskem okolju. Tako bodo spoznali sobivanje človeka z naravo in pomen človekovega preživetja, ki ga narava omogoča. Hkrati pa jih bomo spodbudili h gibanju in delu na svežem zraku.

Izhajamo iz ugotovitve, da je človekovo bivanje povsem odvisno od narave. Mladi ljudje se danes tega vse manj zavedajo, saj jim velika nakupovalna središča omogočajo preskrbo z življenjskimi potrebščinami. Veliko otrok stanuje v blokovskih naseljih, domače živali spoznavajo iz knjig ali vidijo v živalskih vrtovih. Naravo v pretežni meri spoznavajo kot turisti in se ne zavedajo, da je samo v naravi mogoče pridelati hrano in druge dobrine. Ne zavedajo se, da je za to potreben napor, pa tudi veliko znanja in spoštljivega odnosa do narave. Ne poznajo in ne razumejo pojma “biološko ravnotežje”, ki je pomembno za trajno pridelavo in proizvodnjo dobrin. Ne razumejo dobro ali ne poznajo pojmov, kot so: travnik, polje, njiva, vrt, park, sadovnjak, nasad, plantaža, hlev, skedenj, senik, staja, ograda, ipd. Otroci narave s te plati ne poznajo, z njo ne prijateljujejo, do nje nimajo pravega (spoštljivega) odnosa.

S projektom “Učilnica v naravi” želimo mladim približati naravo na več ravneh.

Najprej v njeni prvotni obliki, ko se ekosistem sam vzdržuje in obnavlja; ko se biološko ravnotežje vzpostavi samo po sebi, brez človekovega vpliva.

Druga raven spoznavanja je na objektih, kjer biološko ravnotežje neposredno vzdržuje človek (manjši vzorci njiv, vrtov; manjša staja in hlev ter opazovalni čebelji panj pod steklom).

Tretja raven poučitve mladih so objekti, kjer človek posega v manjši meri oziroma le toliko, da se ohranja namembna oblika (vzorci manjšega pašnika, sadovnjaka in parka).

V lanskem šolskem letu smo ogradili poseben prostor, kjer sta se pasli tudi dve ovci.

Mlade pa bomo spodbujali k zdravemu načinu življenja, kamor sodi tudi zdrava prehrana in več gibanja na svežem zraku.

Celostna pedagogika v naši šoli

Celostna pedagogika vključuje otrokov razum, srce in roke. Na naši šoli si prizadevamo za celovit razvoj učencev, kar vključuje tako teoretično kot praktično znanje, ustvarjalnost in medsebojno sodelovanje.

Praktikum – učenje življenjskih veščin

V okviru predmeta praktikum učenci pridobivajo praktične veščine, ki jim bodo koristile v vsakdanjem življenju. Med drugim se naučijo:

  • skuhati kosilo,
  • zavezati kravato,
  • zakrpati zračnico na kolesu,
  • obesiti sliko,
  • speči pecivo,
  • posušiti zelišča,
  • zašiti gumb.

Projektno delo – povezovanje znanja

Velik poudarek namenjamo tudi projektnemu delu, ki učence spodbuja k povezovanju in uporabi znanja iz različnih predmetov ter ga prenaša v resnične življenjske situacije.

Tematski tedni in šole v naravi

Vsako šolsko leto učenci sodelujejo v različnih tematskih tednih in šolah v naravi, kjer se učijo skozi izkušnje:

  • 5. razred: Poletna šola v naravi (spoznavanje primorja, druženje, plavanje).
  • 6. razred: Naravoslovni projektni teden na temo Zemlja (z veliko in malo začetnico).
  • 7. razred: Zimska šola v naravi (s poudarkom na smučanju).
  • 8. razred: Umetnostni projektni teden (priprava več krajših gledaliških predstav).
  • 9. razred: Družboslovni teden.

S takšnim pristopom učencem omogočamo, da se učijo skozi izkušnje, sodelovanje in ustvarjalnost, kar prispeva k njihovemu celostnemu razvoju.

Razširjeni program na Osnovni šoli Alojzija Šuštarja

Razširjeni program obsega vzgojno-izobraževalne dejavnosti, ki bogatijo in dopolnjujejo osnovni program šole. Učencem omogoča razvoj talentov, pridobivanje novih znanj in aktivno preživljanje prostega časa.


Pevski zbori

Na šoli deluje več pevskih zborov:

  • Učenci 1. do 3. razreda pojejo v manjših zborih, vsak razred ima svojega.
  • Učenci 4. in 5. razreda so del Otroškega pevskega zbora pod vodstvom Tineta Beca.
  • Učenci 6. do 9. razreda pojejo v Mladinskem pevskem zboru, ki ga vodi Nadja Janežič.

Gibanje in šport

Gibanje je pomemben del razširjenega programa, saj spodbuja zdrav življenjski slog in telesno aktivnost učencev. Poleg rednega pouka športa ponujamo različne dodatne dejavnosti:

  • Jutranje športne aktivnosti – dinamičen začetek dneva s prilagojenimi vajami in igrami.
  • Športni krožki – košarka, nogomet, odbojka in igre z žogo.
  • Priprave na športna tekmovanja – za učence, ki želijo razvijati svoje športne sposobnosti in tekmovalni duh.
  • Gibanje na prostem – dejavnosti v naravi, ki povezujejo gibanje z raziskovanjem okolja.

Plesne dejavnosti

  • Otroci 1. do 3. razreda imajo tedensko uro plesa.
  • Učenci 4. do 9. razreda lahko obiskujejo plesne krožke.
  • Učenci 7. do 9. razreda lahko izberejo izbirni predmet PLES.
  • Učenci 9. razredov se pripravijo za ples na valeti.

Likovna šola

Likovna šola je namenjena ustvarjalnim učencem, ki si želijo poglobiti in nadgraditi svoje likovno znanje. Med drugim bomo ustvarjali mozaike, ki bodo popestrili naše šolske prostore.


Druge interesne dejavnosti

Na šoli poteka široka paleta krožkov s področja umetnosti, naravoslovja in družboslovja. Učenci lahko izbirajo med naslednjimi dejavnostmi:

  • Knjižničarki krožek
  • Govorimo o denarju
  • Kaj mi pravi srček?
  • Programiranje
  • Dramski krožek
  • Ustvarjalne delavnice
  • Šiviljski krožek
  • Kulturne in ustvarjalne delavnice
  • Nemščina in francoščina
  • Tehnika
  • in drugo.

Organiziramo tudi različne tematske delavnice, kjer lahko učenci razvijajo svoje spretnosti in znanja na zanimiv in interaktiven način.

Vabimo vas, da izkoristite pestro ponudbo razširjenega programa Osnovne šole Alojzija Šuštarja!

 

© 2018 Zavod sv. Stanislava. Vse pravice pridržane.

Zavod sv. Stanislava Skip to content