Vsak človek išče – še posebej otroci. Spoznavajo besede, ulomke, živali, kemijo. Odkrijejo sebe in svet. A šola ni le priprava na preživetje, temveč na polno življenje. Zato jim odpiramo tudi duhovno razsežnost. Verujemo, da je Jezus z nami in nas pozna. Skupaj z Njim stopamo skozi šolsko leto – in to se čuti v vsakdanjem življenju šole.
Tako skupaj odkrivamo, da je svet ena velika Božja dlan, mi pa dragocen dar drug drugemu. Varni v Njegovih rokah.
Salvete!
Na OŠ Alojzija Šuštarja učenci pri klasični kulturi spoznavajo antično civilizacijo, legende in znamenite izreke, obenem pa osnove latinščine. Tisti v višjih razredih lahko znanje poglobijo pri izbirnem predmetu.
Tudi mlajši učenci občasno srečajo antiko – učiteljica jim predstavi rimski vsakdan, igre, šolo in nenavadne običaje. Posebno priljubljeni so antični dnevi s praktičnimi delavnicami.
Skozi leta želimo otrokom približati bogato antično dediščino, da bodo ob koncu šolanja razumeli: Non scholae, sed vitae discimus.
Učilnica v naravi
Cilj “Učilnice v naravi” kot učno vzgojnega prostora je ponuditi šolarjem in njihovim staršem vsebine in metode vzgoje in izobraževanja za sonaravno življenje in gospodarjenje v prostoru.
Tradicionalni pouk poteka v pretežni meri dvodimenzionalno. To, kar je v prostoru okoli nas, je za šolsko rabo preneseno v knjige in zvezke. Resničnost je prenesena na dvodimenzionalne table, ekrane in projekcijska platna. Tak pouk ima svoj pomen, saj pospešuje abstraktno mišljenje, spodbuja domišljijo in razvija sposobnost predstavljanja. Tridimenzionalni pouk, to je pouk v realnem prostoru, pa omogoča hitrejše razumevanje in presojanje o uporabnosti in koristnosti predmetov okoli nas. S projektom »Učilnica v naravi« (UvN) želimo oblikovati nov pristop v izobraževanju, ko se učenci iz zaprtih šolskih učilnic selijo v odprt prostor, v naravo. Še posebej je pomembno, da bomo s takim pristopom mladim približali naravo, jih učili opazovati naravne pojave in jim pomagali razviti spoštljiv odnos do narave, ki je predpogoj za njeno varovanje. Učili jih bomo sonaravnega gospodarjenja v njihovem življenjskem okolju. Tako bodo spoznali sobivanje človeka z naravo in pomen človekovega preživetja, ki ga narava omogoča. Hkrati pa jih bomo spodbudili h gibanju in delu na svežem zraku.
Izhajamo iz ugotovitve, da je človekovo bivanje povsem odvisno od narave. Mladi ljudje se danes tega vse manj zavedajo, saj jim velika nakupovalna središča omogočajo preskrbo z življenjskimi potrebščinami. Veliko otrok stanuje v blokovskih naseljih, domače živali spoznavajo iz knjig ali vidijo v živalskih vrtovih. Naravo v pretežni meri spoznavajo kot turisti in se ne zavedajo, da je samo v naravi mogoče pridelati hrano in druge dobrine. Ne zavedajo se, da je za to potreben napor, pa tudi veliko znanja in spoštljivega odnosa do narave. Ne poznajo in ne razumejo pojma “biološko ravnotežje”, ki je pomembno za trajno pridelavo in proizvodnjo dobrin. Ne razumejo dobro ali ne poznajo pojmov, kot so: travnik, polje, njiva, vrt, park, sadovnjak, nasad, plantaža, hlev, skedenj, senik, staja, ograda, ipd. Otroci narave s te plati ne poznajo, z njo ne prijateljujejo, do nje nimajo pravega (spoštljivega) odnosa.
S projektom “Učilnica v naravi” želimo mladim približati naravo na več ravneh.
Najprej v njeni prvotni obliki, ko se ekosistem sam vzdržuje in obnavlja; ko se biološko ravnotežje vzpostavi samo po sebi, brez človekovega vpliva.
Druga raven spoznavanja je na objektih, kjer biološko ravnotežje neposredno vzdržuje človek (manjši vzorci njiv, vrtov; manjša staja in hlev ter opazovalni čebelji panj pod steklom).
Tretja raven poučitve mladih so objekti, kjer človek posega v manjši meri oziroma le toliko, da se ohranja namembna oblika (vzorci manjšega pašnika, sadovnjaka in parka).
V lanskem šolskem letu smo ogradili poseben prostor, kjer sta se pasli tudi dve ovci.
Mlade pa bomo spodbujali k zdravemu načinu življenja, kamor sodi tudi zdrava prehrana in več gibanja na svežem zraku.
Celostna pedagogika vključuje otrokov razum, srce in roke. Na naši šoli si prizadevamo za celovit razvoj učencev, kar vključuje tako teoretično kot praktično znanje, ustvarjalnost in medsebojno sodelovanje.
V okviru predmeta praktikum učenci pridobivajo praktične veščine, ki jim bodo koristile v vsakdanjem življenju. Med drugim se naučijo:
Velik poudarek namenjamo tudi projektnemu delu, ki učence spodbuja k povezovanju in uporabi znanja iz različnih predmetov ter ga prenaša v resnične življenjske situacije.
Vsako šolsko leto učenci sodelujejo v različnih tematskih tednih in šolah v naravi, kjer se učijo skozi izkušnje:
S takšnim pristopom učencem omogočamo, da se učijo skozi izkušnje, sodelovanje in ustvarjalnost, kar prispeva k njihovemu celostnemu razvoju.
Razširjeni program na Osnovni šoli Alojzija Šuštarja
Razširjeni program obsega vzgojno-izobraževalne dejavnosti, ki bogatijo in dopolnjujejo osnovni program šole. Učencem omogoča razvoj talentov, pridobivanje novih znanj in aktivno preživljanje prostega časa.
Na šoli deluje več pevskih zborov:
Gibanje je pomemben del razširjenega programa, saj spodbuja zdrav življenjski slog in telesno aktivnost učencev. Poleg rednega pouka športa ponujamo različne dodatne dejavnosti:
Likovna šola je namenjena ustvarjalnim učencem, ki si želijo poglobiti in nadgraditi svoje likovno znanje. Med drugim bomo ustvarjali mozaike, ki bodo popestrili naše šolske prostore.
Na šoli poteka široka paleta krožkov s področja umetnosti, naravoslovja in družboslovja. Učenci lahko izbirajo med naslednjimi dejavnostmi:
Organiziramo tudi različne tematske delavnice, kjer lahko učenci razvijajo svoje spretnosti in znanja na zanimiv in interaktiven način.
Vabimo vas, da izkoristite pestro ponudbo razširjenega programa Osnovne šole Alojzija Šuštarja!